Dzień Scratch’a

31 maja 2017 roku świętowaliśmy w filii Międzynarodowy Dzień Scratch’a . Jest to program komputerowy, który umożliwia młodym ludziom rozpoczęcie przygody z kodowaniem. Program jest bezpłatny, dostępny w 150 krajach i przetłumaczony na 40 języków. Każdy ma możliwość poznać go i uczyć się programowania na stronie www.scratch.mit.udu.

Podczas spotkań kółka komputerowego uczniowie klasy 3l poznawali zasady programowania i stworzyli własne gry. W Dniu Sctach’a przedstawili je do testowania uczniom filii oraz grupie „0”. Grę sprawdzającą umiejętność dodawania i odejmowania dla pierwszaków przygotowała Antonina Lipińska i Wiktoria Gierlińska. Drugoklasiści testowali grę matematyczną Marsela Madeja i Szymona Szpondera oraz ortograficzną Aleksandry Jarosz i Natalii Pypy. Natomiast grę sprawdzającą tabliczkę mnożenia dla klas trzecich przygotował Marceli Mruklik i Antonii Lipiński. Spotkanie sprawiło wszystkim sporo przyjemności. Gry zostały udostępnione na szkolnych laptopach i na stronie internetowej scratch’a.
Zapraszamy do galerii