9 grudnia 2022r. uczniowie klasy 7c, 8c i 8f wzięli udział w wycieczce do Berlina. Opiekę nad uczniami sprawowali nauczyciele: Alicja Giza, Wojciech Bochen, Ewa Misztalska i Katarzyna Zygmunt. Celem wyjazdu było zapoznanie z historią i kulturą Berlina, zwiedzanie jego najciekawszych zabytków oraz pobyt na jarmarku bożonarodzeniowym.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Historii Naturalnej, które posiada w swoich zasobach ok. 30 milionów eksponatów z zakresu zoologii, paleontologii i mineralogii. Mogliśmy podziwiać m.in. największy na świecie szkielet brachiozaura, model Archaeopteryxa a także ekspozycję poświęconą kosmosowi, układowi słonecznemu i powstaniu Ziemi. Podziwialiśmy również skamieniałości oraz olbrzymią kolekcję minerałów.

Następnie udaliśmy się do siedziby parlamentu niemieckiego, gdzie po niezbędnej kontroli, wjechaliśmy na kopułę widokową Reichstagu. Z wysokości 47 m podziwialiśmy panoramę stolicy Niemiec i wysłuchaliśmy informacji na temat historii budynku oraz najważniejszych obiektów w mieście. Kolejnym punktem na naszej trasie była Brama Brandenburska – symbol miasta i całych Niemiec oraz Pomnik Ofiar Holocaustu – miejsce pamięci pomordowanych w Niemczech Żydów. Odbyliśmy również spacer aleją Unter den Linden, reprezentacyjną ulicą z licznymi ambasadami, muzeami i zabytkami. Zobaczyliśmy pozostałości po Murze Berlińskim, przejście graniczne między dawnym NRD a Berlinem Zachodnim – Checkpoint Charlie i Wieżę Telewizyjną. Wycieczkę zakończyliśmy pobytem na najpopularniejszym jarmarku bożonarodzeniowym na Alexanderplatz, gdzie można było poczuć magię zbliżających się świąt i miło spędzić czas. Mieliśmy możliwość degustacji rozmaitych słodyczy, pieczonych kasztanów oraz kiełbasek, zakupić drobne pamiątki świąteczne czy też na rozgrzanie skosztować gorącej czekolady.

Około godz. 17:30, po całodziennej wędrówce, zmęczeni, lecz pełni wrażeń, opuściliśmy Berlin, który żegnał nas pięknymi iluminacjami świetlnymi. O godz. 20:10 bogatsi o nowe wiadomości i doświadczenia, szczęśliwie dotarliśmy do Polic.

Inne zdjęcia można znaleźć tutaj .