8 maja 2024r. grupa uczniów z klasy 6b, 7b i 7e pod opieką p. Iwony Gagatek, p. Alicji Gizy, p. Beaty Kowalczyk i p. Eweliny Szydłowskiej wzięła udział w wycieczce do Berlina.

Celem wyjazdu było zapoznanie z historią i kulturą Berlina połączone ze zwiedzaniem jego najciekawszych zabytków.
Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Techniki, gdzie podziwialiśmy wystawy poświęcone m.in. lotnictwu, żegludze i transportowi kolejowemu. Kolejnym punktem na naszej trasie był Pomnik Ofiar Holocaustu – miejsce pamięci pomordowanych w Niemczech Żydów oraz Brama Brandenburskia – symbol miasta i całych Niemiec. Następnie udaliśmy się z wizytą do siedziby parlamentu niemieckiego, gdzie po niezbędnej kontroli, wjechaliśmy na kopułę widokową Reichstagu. Z wysokości 47 m podziwialiśmy panoramę stolicy Niemiec i wysłuchaliśmy informacji na temat historii budynku oraz najważniejszych obiektów w mieście. Spacerowaliśmy również aleją Unter den Linden, reprezentacyjną ulicą z licznymi ambasadami, muzeami i zabytkami. Zobaczyliśmy pozostałości po Murze Berlińskim, Wieżę Telewizyjną, Bebelplatz, Uniwersytet Humboldtów oraz Wyspę Muzeów.