Cele konkursu:

  • popularyzacja łamigłówek liczbowych wśród młodzieży szkolnej;
  • rozwijanie logicznego myślenia, przewidywania, dostrzegania związków pomiędzy poszczególnymi etapami rozumowania;
  • mobilizowanie do systematycznej pracy, uczenie współpracy w zespole, kształtowanie umiejętności dobrego współzawodnictwa;
  • ukazanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu.

 

Regulamin konkursu:

  • Konkurs organizowany jest w kategoriach wiekowych:

   klasy IV

   klasy  V

   klasy VI

   klasy VII

   klasy VIII

    Do konkursu zapraszamy dwuosobowe drużyny w danej kategorii wiekowej.

  • Konkurs będzie przebiegał w trzech etapach szkolnych, a najlepsza drużyna będzie reprezentowała szkołę podczas IV etapu – Finał Międzyszkolny organizowany przez nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 8 dla wszystkich szkół Gminy Police.
  • W każdym etapie uczestnicy otrzymają  do rozwiązania  2 łamigłówki SUDOKU w czasie 30 min;
  • Za każdy poprawnie wypełniony wiersz, kolumnę oraz mały kwadrat można otrzymać po 1 punkcie, za jedną poprawnie wypełnioną łamigłówkę można otrzymać max 27 punktów;
  • Aby wyłonić najlepszą drużynę, w przypadku remisowych wyników w III etapie, przewiduje się dogrywkę.
  • Po III etapie szkolnym zostają wytypowane najlepsze drużyny w poszczególnych kategoriach wiekowych do etapu IV;
  • IV etap – finał konkursu, będzie zorganizowany w SP 8 dla wszystkich szkół polickich

  Finał konkursu  o tytuł Mistrza SUDOKU dla szkół Gminy Police

  • Eliminacje wstępne:

w tej części konkursu zostaną wyłonione drużyny z trzema najlepszymi wynikami z każdej kategorii wiekowej:

  • uczniowie będą mieli do rozwiązania dwie krzyżówki SUDOKU w czasie 30 minut,
  • podczas eliminacji wstępnych bierzemy pod uwagę poprawność rozwiązania każdej krzyżówki,
  • po upływie czasu na rozwiązania nastąpi 30 minutowa przerwa,
  • podczas przerwy komisja konkursowa sprawdzać będzie prace uczniów, uczniowie w tym czasie uczestniczyć będą w zaproponowanych zajęciach, prowadzonych przez nauczycieli z zespołu matematyczno – przyrodniczego.

 

  • Runda finałowa:

Po upływie czasu przeznaczonego na przerwę, uczniowie wrócą ponownie na halę, tam zostaną ogłoszone wyniki i rozpocznie się runda finałowa:

  • tym razem zespoły, które znajdą się w finale będą miały do rozwiązania w czasie 15 min jedną krzyżówkę SUDOKU,
  • w pierwszej kolejności będzie brana pod uwagę poprawność rozwiązania krzyżówki, w sytuacji remisu o wygranej decyduje czas oddania pracy.
  • Podsumowanie finału konkursu o tytuł Mistrz Sudoku dla szkół Gminy Police
  • zwycięskie drużyny za I miejsce –otrzymują puchary z tytułem

„Mistrz SUDOKU” Gminy Police

 

  • I, II, III miejsce jest nagradzane,
  • wszyscy uczestnicy finału otrzymają dyplomy za uczestnictwo w konkursie.

 

Harmonogram konkursu o tytuł „Mistrza SUDOKU” 2019/2020

 

  • I etap szkolny9 października 2019 r.
  • II etap szkolny – 6 listopada 2019 r.
  • III etap szkolny- półfinał 04 grudnia 2019
  • IV etap – finał międzyszkolny 31 stycznia 2020

 

ZGŁOSZENIA PROSZĘ KIEROWAĆ DO NAUCZYCIELI  MATEMATYKI

 

SUDOKU DOSKONAŁA GIMNASTYKA DLA UMYSŁU

HISTORIA SUDOKU

         Początki SUDOKU sięgają „łacińskich kwadratów” Eulera z 1780 roku. Łamigłówka została wydana po raz pierwszy w latach 70-tych ubiegłego wieku pod nazwą „Miejsce liczby” w amerykańskim magazynie z zagadkami matematycznymi. Na początku lat 80-tych pojawiła się w japońskim czasopiśmie pod nazwą SUDOKU

         Łamigłówka SUDOKU zdobyła ogromną popularność w Wielkiej Brytanii, gdy po raz pierwszy pojawiła się w gazecie TheTimes w listopadzie 2004 roku. SUDOKU zyskuje coraz większe rzesze zwolenników na całym świecie.

 PO CO NAM SUDOKU?

         SUDOKU rozwija umysł i logiczne myślenie, czyli coś, co ma każdy z nas. Istnieją badania dowodzące, że granie w SUDOKU poprawia pamięć, jasność myślenia, a nawet może uchronić przed takimi chorobami mózgu, jak choroba Alzheimera! Niektórzy naukowcy i badacze zalecają regularne granie w SUDOKU w ramach codziennych zajęć.

         Dowiedz się, o czym mówią wszyscy wokół, dołącz do tego ekscytującego fenomenu XXI wieku i po prostu zacznij grać w SUDOKU.

JAK TO WYGLĄDA?

Diagram SUDOKU składa się z 81 pól w układzie 9 x 9 i został podzielony na 9 mniejszych kwadratów o układzie 3 x 3 każdy. Łamigłówka ma tylko jedno rozwiązanie, do którego można dojść za pomocą logiki.

Rozwiązanie polega na umieszczeniu w każdym wierszu, każdej kolumnie i każdym z dziewięciu mniejszych kwadratów wszystkich cyfr od 1 do 9.

JAK W TO GRAC?

Zgadywanie nie jest dobrym sposobem na rozwiązanie SUDOKU, a czasem wręcz poprowadzi na manowce. Podstawowym sposobem rozwiązania jest logiczne myślenie.

Żeby zacząć przyjrzyj się wszystkim kwadratom i zobacz, które kratki są puste, równocześnie sprawdź kolumnę i wiersz tej kratki w poszukiwaniu brakującej cyfry. Zaznaczaj możliwe cyfry ołówkiem, potem je zweryfikujesz. Zadawaj sobie pytania: jeśli w tym kwadracie jest już dana cyfra to czy może się znaleźć gdzieś indziej w tym samym wierszu czy kolumnie?, jeśli w danym wierszu czy kolumnie jest już dana cyfra to czy może się znaleźć w tej kratce?. Rozwiąż najbardziej oczywiste cyfry.